En söndagslista

Från Nio till fem.

1. Var är din mobiltelefon?
Den ligger bredvid mig.

2. Var är din andra hälft?
Nära.

3. Ditt hår?
En ständig källa till irritation. Fluffigt och oredigt. I det här fallet är fluffigt ett four letter word.

4. Ditt humör?
Nöjd.

5. Din dagsplan?
Jag ska gå och lägga mig inom typ en timme, men innan dess borde jag planera lite inför SO:n i morgon.

6. Det bästa du vet?
När man rullar in i Ockelbo och vet att man har flera dagar av bara lugn, fredagskvällar med helger som är helt oskrivna blad, Terrierns aioli och supersalta potatis, palak paneer, Shaun Tan, vänner, solnedgångar, att bada, att smälta en chokladbit i munnen tillsammans med kaffe, Liv Strömquist, kattungar, memory lanes på spotify i telefonen, Okapiarmar, att få sova hur länge jag vill, att cykla, min flock, att åka buss, havet, vattnet, skogen.

7. Din dröm i natt?
Tja, jag minns inte riktigt, mer än att det hade något med Ebba Von S:s blogg att göra.

8. Ditt livsmål?
Skriva en bok (alltså inte nödvändigtvis ge ut den, framförallt att lyckas skriva något från början till slut, nu jobbar jag mycket med börjor…), bjuda mina föräldrar på en resa till Galapagos, bjuda Okapin på en resa till Tokyo, Smultrisarna på en resa till europeisk stad, kanske Brighton, aldrig bli nöjd som lärare, men bli mycket bättre än vad jag är nu, kanske också besöka många länder. Inte vara rädd.

9. Rummet du är i?
Sovrummet. Jag ligger i sängen i morgonrock och hårturban, helt nybadad.

10. Din hobby?
Jag läser mycket, skriver mycket, tycker om att lyssna på musik i hörlurar.

11. Din skräck?
Döden.

12. Var vill du vara om sex år?
I ett hus i en skog vid en sjö. Om jag ska ha barn måste jag se till att ha fått dem då.

13. Var var du igår kväll?
Jag var i Ockelbo. Vi hade haft kräftskiva (jag åt en kronärtskocka, som är bästa vegomaten på kräftskivor) och vi drack Koskenkorva blåbär och sedan spelade vi Sims.

14. Vad är du inte?
Tillfreds alldeles.

15. En sak du önskar dig?
Ett plötsligt tillskott av pengar innan min första riktiga lön kommer.


16. Var växte du upp?
I Hallsberg. I samma hus som mina föräldrar bor i nu.

17. Det senaste du gjorde?
Svarade på fredagsfrågan, innan dess badade jag, innan dess bäddade jag sängen med rena lakan.

18. Dina kläder?
Morgonrock. Jag älskar min morgonrock. Jag har den jätteofta, minst varje dag.

19. Din tv?
Är en tjockteve, kanske 17″, som jag haft sen jag var 15.

20. Ditt/dina husdjur?
Vi hade en kanin och sedan hade vi en hund. Nu har vi inget. Nu är dessutom Okapin allergisk, så jag räknar inte med att det ska bli något.

21. Din dator?
En Samsung-dator som är lite käss.

22. Din bästa ägodel?
Min telefon är mycket användbar. Jag gillar den och roar mig en hel del med den.

23. Saknar någon?
Åh, jag är expert på att sakna. Så himla hopplöst med tunga skor.

24. Din bil?
Ingen bil.

25. Något du inte har på dig?
Just nu: inga underkläder.

26. Favoritaffär?
Asos.

27. Din sommar?
Mycket slapp, mycket skön, mycket neud. Jag kunde ha varit neudare, carpe diemat oftare, men jag kanske behövde ligga i en soffa och bara spela Sims.

28. Älskar någon?
Massor!

29. Favoritfärg?
Grönt!

30. När skrattade du senast?
Flera gånger i dag.

31. När grät du senast?
I onsdags.

Lämna en kommentar