Sardellens brevjulkalender

1. Vi börjar lättsamt. Jag vill se bilder på din lägenhet. Välj ett rum och visa något du gillar och berätta om något du skulle vilja göra/ändra.

Hej! Det här skriver jag som ett brev eftersom det är formen på den här brevjulkalendern. I lucka 1 finner ni ett foto.

Det här är vår säng. Bredvid sängen står en liten säng som det var meningen att Bearnaise skulle sova i, men det är snarare Okapin. Bearnaise sover tätt ihop med mig. Gärna med benet över mig. Jag tycker att det är stjärnstoppsmysigt men jag tror också att vi väcker varandra. Jag älskar vårt sovrum. Det känns som ett gryt när jag ligger här och skriver detta.

Under nästa år kommer vi att göra om rummet till ett barnrum, Bearnaises barnrum. Han kommer att ha ett switch här inne, gärna en soffa, allt hans lego kommer att kunna visas i en hylla med glasdörrar (för dammet, dörrarna måste vara täta!). Vi kommer att ställa en dubbelsäng i det rum som just nu är Bearnaises (eller gästrummet, för ingen sover där inne förutom gäster eller jag när jag är sjuk). Rummet är 2 meter brett, kanske 2,1. Vi ska ha en säng som är 1,6. Jag tänker på den här omöbleringen nästan dagligen. Den är mitt romerska imperium. Jag funderar på var sideboarden i sovrummet ska stå, min fasters sminkbord, okapins gitarrer. Blommorna!

Sänggaveln på fotot har mamma och jag gjort. Den ryker. Sängborden från en loppis i Laxå. Sängarna. Tavlorna. Dem är jag trött på. Den kanske får stå i förrådet men förmodligen inte. Den är gjord för en 140-säng ska jag ha det någonsin igen? Det tror jag inte.

Det var allt.

Sköt om dig,

Johanna

3 svar till “Sardellens brevjulkalender

  1. så roligt att du gör kalender! kommer läsa alla svar med stor behållning.

Lämna en kommentar