Sommaren 2012

Vad ska jag göra utomhus?

Jag har inga ärenden där.

Så istället lyssnar jag på Too much love will kill you-radio på Spotify. Just nu ”Heaven” med Bryan Adams. Lista från Niotillfem.

vad har du på dig?
En morgonrock, det är allt.

Hur mår du?
Jag är rastlös. När jag är rastlös mår jag inte precis bra, men jag mår inte heller finemangs.

Vad önskar du just nu?
Ett SL-kort och ett resmål.

vad har du ätit idag?
Ett glas äppeljos (det drack jag), en mugg näskaffe (bästa kaffet – det drack jag också) samt två smörgåsar med ost.

vad ska du göra imorrn?
Bada med Terriern, skypa med Smultronen samt tvätta många lakan och handdukar.

och på söndag?
Det vet inte jag. Åker på utflykt förhoppningsvis. Det älskar jag ju.

vem saknar du?
Hela VIP-gänget.

senaste köp?
Kondenserad mjölk och glass.

vad skrattade du senast åt?
Jag minns inte exakt, men jag har bara umgåtts med Okapin den senaste veckan så det måste varit någonting han gjorde eller kanske någonting jag sa.

vad grät du senast åt?
Det var när döden-tankarna kramade lite extra hårt kring hjärtmuskeln i veckan.

vem sov du senast med?
Okapin.

vad läser du just nu?
Den allvarsamma leken, men jag är inte så sugen på den.

senast sedda film?
Conan barbaren – nyinspelningen från 2011 (helt själlös – jag rekommenderar verkligen Conan från 1982. Särskilt efter att jag läst Johanna Koljonens text om den på Weird Science).

Vilken svordom använder du mest?
Jag vet inte riktigt. Fan kanske.

Vem var den senaste som ringde dig?
Det måste ha varit min pappa. Men det är jättemånga dagar sedan (jag har ringt dem (=han och mamma) istället).

Har du dejtat någon av en annan religion?
Den här frågan har jag jättesvårt att svara på. Jag ser ju inte på mig själv som en person som har en religion, även om jag kommer från en kristen tradition och döptes in i svenska kyrkan när jag var mycket liten. Dessutom tycker jag inte riktigt att de hångel jag haft som slutat antingen förhållanden eller i ingenting kan ses som dejting. Men om frågan är om jag har i bred betydelse dejtat någon som inte varit kristen, så ja.

senast 3 inkomna sms?
”Det vore inte kul, inte kul alls. Den är för övrigt jättebra. Puss”
”Va bra att kortet kommit fram! Vi hör av oss innan i morgon så ni inte är nere vid tvätten! Puss puss”
”Bruce ska köra som om inget hänt på väderfronten”

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
”Tappa inte kniven, gullet”

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Litterär gestaltning , det var fritt skrivande på ett ungefär.

Vilken är din favoritfrukt?
Äpple. Helst Royal Gala.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
I femman sa Filip att jag påminde om Brenda från Beverly Hills (det gjorde jag inte – jag har ingen aning om varför han gjorde den liknelsen och om det var snällt eller elakt).

Vad är du rädd för?
Att alla jag älskar ska dö. Men mindre dramatiskt: också de flesta insekter.

En person du tycker är snygg?
Kate Winslet är en av mina snyggaste personer. Jag har ofta tjej-crusher. Rachel Weisz är en annan favoritperson. Och Jennifer Connelly.

Blir du lätt svartsjuk?
Nja, jag har hamnat i så få situationer där det har varit befogat hittills.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Lafayette från True Blood och John Locke från Lost.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Det var åratal sedan jag använde den senast. Minns inte!

Vilket språk hade du velat lära dig?
Franska.

Vad för sorts killar faller du för?
Det är nog lite olika. Men personer som jag tycker är roliga och smarta.

Vart vill du åka just nu?
Vente. Kanske vartsomhelst. En huvudstad i Europa. Vilket är paradoxalt med tanke på att jag längtar till skogen.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
En cykelkorg.

Lämna en kommentar