4 januari: 61 frågor – 61 svar

Under om-fliken hittar man bland annat den här ifyllda enkäten. Klipp ut och spara?

Här besvarade jag den senast. Jämför gärna svaren. *bra idé*
1. Hur gammal är du om fem år?
37 år (obs att det är så gammal Okapin är just nu!)

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Längst tid har jag tillbragt med Banana, som är min kollega på jobb 1 (alltså inte jobbETT utan ett av mina två jobb, det första).

3. Hur lång är du?
161 cm (det här är ett gammalt svar. Jag har inte växt på fyra år. Tyvärr).

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Jag såg ”King’s speech” med min familj. Alla var positiva. Dock hade såväl jag som Okapin sett den innan.

5. Vem ringde du senast?
Jag ringde till mamma, men det var Soundtrack of our lives sångare som svarade.

6. Vem ringde dig senast?
Okapin ringde mig igår. Han var och fiskade söderut och undrade om jag var på väg hem. Det var jag icke, kan jag ju meddela.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
”Ja, så skulle vi ju kunna göra! Kul med ny säng!!! Puss puss” – från min syster. Obs! Det där med ny säng är betydligt överdrivet.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms. Tänk om all kommunikation kunde skötas via sms.
Analysera det, plz!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din mamma?
I måndags.

11. Vilken ögonfärg har du?
Grön, brun, svart.

12. När vaknade du i dag?
Strax innan 8.30.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Jag tror att det är Det strålar en stjärna förunderligt blid, i öster på himlen hon står. Jag gillar sticket (Är ljus, allas ögon de stråla som bäst osv).

14. Vilken är din favoritplats?
Wherever I lay my Okapi, that’s my home.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Rusningstid.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Sist jag svarade på det här (se länk ovan) hoppades jag att jag skulle ha flyttat från lilla ettan då och vet ni, jag minns inte om jag har bott i nya läggan i två eller tre år i maj, så det att vi har flyttat från ettan har redan hänt. Men mycket vill ha mer. Jag hoppas att jag bor i ett hus då. Ett litet hus. Med Okapin. Kanske har jag en unge, men då måste den vara minst sju år. Förhoppningsvis arbetar jag som pedagog i någon form och har gett ut en augustbelönad novellsamling om vi och dom.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag kommer från en mycket liten ort. Jag var rädd för allt som jag inte förstod, t.ex. knarkare. Inledningen till ”Strul” skrämde mig oerhört.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Det var när vi pratade om flygplatsen i Oslo alldeles nyss. Man bara: ”Gardemoen” – hysteriskt!

19. Hur stor är din säng?
120 cm – men apropå sms:et som jag citerar här ovan ska den strax bytas ut mot en – trumvirvel – 140 cm!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Två bärbara. Obs! Sist jag besvarade dessa frågor hade jag INGEN dator. Då skrev jag på Okapins dator. Sedan dess har både han och jag hunnit skaffa två datorer. Jag har skaffat tre förresten. Varsin dator (en av Okapins och en av mina) har blivit stulna i ett inbrott för några månader sedan).

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Det är olika beroende på årstid och hur mycket jag tycker om mig själv. *issues*

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Just nu 3 stycken, varav 1 är min och 2 Okapins.

23. Hur många landskap har du bott i?
Tre.

24. Vilka städer har du bott i?
Gävle, Stockholm, Sundbyberg. Hallsberg är faktiskt ingen stad.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota alla gånger.

26. Är du social?
Nej, fy!

27. Vilken är din favoritglass?
Kladdig glass t.ex. Dumle. Jag är inte vidare förtjust i Ben & Jerry eller annan 50-kronorsglass.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Marängsviss.

29. Tycker du om kinamat?
Nej. Åtminstone inte den man äter på random kinakrog i Sverige. Den är ofta ganska medioker för vegos.

30. Tycker du om kaffe?
Ja, jättemycket.

31. Vad dricker du till frukost?
Ofta kaffe och ett glas juice, äpple eller apelsin oftast.

32. Sover du på någon särskild sida?
Höger sida av sängen, vänster sida av kroppen.

33. Kan du spela poker?
Nej.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja.

35. Är du en beroendemänniska?
Vansinnigt mycket.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, men jag vet ett par stycken.

37. Vill du ha barn?
Det varierar. Ibland. Ibland inte.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, men långt ifrån flytande.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, aldrig.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Jag gillar havet. Jag är inte vidare förtjust i bassänger.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
I och med Köpstopp 2012 (*jingel*), skulle jag vilja säga resor.

42. Äger du dyrbara smycken?
Nej. Jag gillar plast och billig metall. Mässingssmycken är en grej från 2011 som jag tar med mig in i 2012.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu har de flesta serier som jag tittar på säsongsuppehåll. Jag har massor av favoritserier, t.ex. Buffy, Dexter, Lost, American horror story, Mad men, The Hour, Six feet under och Nollor och nördar. Just nu kollar vi The Wire.

44. Kan du rulla med tungan?
Ja, på många olika sätt.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Pappa.

46. Sover du med gosedjur?
Nej. Vi får inte plats med det.

47. Vad har du för ringsignal?
Någon standard iPhone.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, en del. Bland annat min overall från Lilla Sportspegeln. (Plats för wow och jubel)

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Kattens skrivbordslampa.

50. Flirtar du mycket?
Knappast.

51. Kan du byta olja på bilen?
Om jag fick göra det inte så snabbt.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej. Jag har körkort, men jag kör aldrig bil.

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Nanna Johanssons ”Fulheten” – ganska typiskt svar.

54. läser du någon dagstidning
Nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, just nu bara Sonic. Men visst borde jag börja prenumerera på Filter igen? Bra badkarsläsning ju.

56. Dansar du i bilen?
Verkligen inte.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3, för den var på när vi kom hem en gång! (Alltså nu låter det som om det var jättelänge sedan, men det var i måndags som radion stod på när vi kom hem)

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Inköpslista till fattousch.

59. När var du i kyrkan senast?
När min kusins barn döptes för ett drygt år sedan.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Staffan som vi hade i träslöjden.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Fyra nätter, tror jag

2 svar till “4 januari: 61 frågor – 61 svar

  1. Pingback: 61 frågor | fredrikwass.se

  2. Pingback: I väntan… « Mya's

Lämna en kommentar