#Blogg100: 86

Det var verkligen till helt nyss som Bearnaise drack välling på natten. Först drack han tom modersmjölkersättning, men sedan kämpade Okapin in välling. Vi hade planerat att sluta med nattvällingen i sommar när vi var lediga och kunde ta gråtiga protester men det kom tre spontana nätter då Bearnaise inte drack något och då sa jag till Okapin – Nu kör vi! 

Och det är förbaskat skönt är vad det är. Lite tårar och nam-nam men ibland sover jag för första gången på två år från tio till fem. Det är ju fantastiskt. Vid fem vaknar jag alltid av att jag är kissnödig eller Bearnaise drar mig i håret. Klockan sex ringer väckarklockan på vardagar. 

Nappen slutade Bearnaise med när han hade svinkoppor runt munnen. Också skönt. Han ville inte ha den, han bad inte om den, vi gömde dem (de stod i en skål innan och Bearnaise gick och tog en emellanåt när andan föll på) och han har den för det mesta på förskolan när han ska sova men aldrig hemma och i sommar blir det ju ingen förskola så då hoppas vi att det är slut forever! 

Kommentera

