#Blogg100: 84

Tw: kroppar.

En kollega frågade mig om jag var gravid idag. Det är länge sedan jag slutade ta ansvar för andra. ”Nej det är jag inte” sa jag och gick vidare.

Kollegan som frågade är så himla rar. Jag mår faktiskt dåligt över att hon mår så dåligt. Hon skickade ett sms i kväll och bad om ursäkt. Stackars människa! Samtidigt tycker jag att hon får väl lära sig att stå ut med att det blir pinsamt om hon frågar en tjock person om den är gravid. Står hon inte ut med det går det utmärkt att inte fråga. 

Men det är ju kanske bara av vänlighet, invänder vän av ordning. Men vet ni? Jag tycker inte att alla har med allt att göra. Gällande graviditeter brukar man ju få reda på det tids nog. Så vitt jag kan föreställa mig kan det finnas allt möjligt i magen som magbäraren inte har någon som helst lust att prata om. 

Jag misstänker att vår granne är gravid och igår motstod jag impulsen att ropa grattis till den blivande pappan. Vad fan har jag med det att göra? Obs! Jag har inte med det att göra. Jag vet inte ens vad de heter. Men obs igen! Hon är nästan bergsäkert gravid. Jag håller er uppdaterade om det. 

Kommentera

