#Blogg100: 83

Hejhej vardag skrev om gråtlåtar, något som jag vet allt om. Hejhej vardag nämner Lalehs ”Goliat” som är en typisk gråtlåt. Jag har tvingat mina kollegor att lågstadiet ska sjunga den på skolavslutningen. Jag började manipulera min närmaste kollega. Sedan var det hon som sa förslaget: kanske ska hela lågstadiet sjunga den? Precis som jag velat. 300 ungar ställer sig upp och sjunger att de ska ta över världen och inte skada varandra. Jag måste erkänna att jag måste tänka glada tankar för att inte börja gråta bara av att föreställa mig. 

I fredags övade vi och då bara *knäpper med fingrarna* fick jag svälja ner gråtklump. Det har blivit bättre men hur det ska gå 9/6 när det är skolavslutning: jag vågar inte sia om det.

Jag kan gråta till nästan precis alla låtar. Länge var Debbies ”Can’t hug every cat” en låt som fick det att tåras i ögonen direkt. Men det kan lika gärna vara Backstreet boys eller den där förbannade ”Funeral”. Kort sagt: jag gråter ofta till musik. Kul att vi är fler!

One response to “#Blogg100: 83

  1. alltså Mikael Wiehes Titanic, jag säger bara det.
    även Sun Kil Moons Moorestown, hjälp vad jag kan gråta till den.

Kommentera

