#Blogg100: 82

En sådan bra dag det var i fredags. Jobbet, nja, det var sådär. Det är så lite tid kvar till sommarlovet. Jag har börjat acceptera att vissa saker kommer vi inte att hinna. Punkt slut.  Och det var ju växelfel på tunnelbanan så det tog en evighet att komma till Bearnaises förskola och som vanligt var konversationen mellan mig och förskollärarna helt märklig men sedan gick Bearnaise och jag ut och då åt han ett korvbröd på väg till tunnelbanan. Det var där det braiga började: jag hade jordgubbar och vi behövde inte vänta länge på bussen när vi klev av tunnelbanan och vi gick in och hade fruktfrossa tills solen var lite mindre stark efter klockan tre och då förstår ni att jag hämtade Bearnaise rätt tidigt på föris. Jag kan göra det på fredagar.
Vi tog solbrillor och vattenryggsäck och gick ut. Vi bor precis vid skogen och sjön och i skogen skrek Bearnaise med sin nya gälla röst som skär genom glas men som han bara använder när han är lycklig. Vi rusade i skogen och jag bar honom när han blev trött i benen och jag fick hårda kramar då. Vi hoppade på rangliga trädbroar och sen gick vi upp på parkeringen och när grannen frågade om vi skulle vara ute ett tag flydde vi in. Jag mutade Bearnaise med saft för att han skulle följa med. Sedan kom Okapin hem och då äter vi alltid samma för att det är fredag:

Pås-pommes.

Halvfabrikats-schnitzel.

Pulverbea.

Vinbärsgelé.

Vi orkar aldrig gå till systemet så vi firar med en alkoholfri äppelcider som heter Eccuson. Bearnaise dricker äppeljos för bebisar. Han hatar kolsyra. 

På kvällen åt vi ostbågar och såg Better call Saul. Jag är en tjej som såg Breaking Bad och älskade det. Därför älskar jag ju även Better Call Saul. 

Tacohej leverpastej.

Kommentera

