#Blogg100: 80

När Bearnaise började förskolan blev det tydligt hur dålig jag är på att kallprata. Jag förväntas småprata med personalen vid hämtning. Eller förväntas jag det? Jag har svårt att komma på vad jag ska prata om. Vädret avhandlas. Några praktiska detaljer. Ett märkligt skämt från en av förskollärarna. Ibland möter jag en pappa som Okapin lärde känna vid inskolningen. Han verkar ivrig att börja prata men lika ivrig att avsluta. Jag är tvärtom ovillig att börja prata, men ovillig att avsluta. Ibland önskar jag att någon bad mig berätta något. Till exempel om varför regnmoln är mörka. Jag lärde mig det häromdagen. Jag vet inte hur jag ska kunna berätta det för förskolepersonalen eller de andra föräldrarna. De vill bara prata om vädret. 

Kommentera

