#Blogg100: 79

Jag är en enkel chey med enkla intressen. Älskar sommaren. ❤


Härifrån.

Vad tycker du om sommaren?
Älskar sommaren! Jag lever resten av året för juli. Älskar juli. 

Hur kommer du se ut i sommar?
Jag kommer att ha samma kläder varje dag. Shorts och tisha hade jag förra året eftersom jag hittade ett par shorts som jag älskar. I år tror jag att jag kanske kommer att ha kjol. Eller kanske shortsen från förra sommaren. De har spruckit i grenen dock. 

Vad är dina planer för sommaren?
Jag kommer att vara en vecka hemma hos mina föräldrar direkt när jag slutar jobba. De kommer att vara här och Bearnaise och jag följer helt enkelt med dem hem. Sen ska vi i vår lillefamilj åka till Kullahalvön och vara där i en vecka. Jag längtar 300 kilo!!! Det är mina fasta planer. Jag vill åka till Södermanland några dagar och så kanske vi ska åka till Värmland och se Lars Lerin äntligen. En plan är att bada bakom huset så mycket som möjligt. Okapin fyller år och då brukar vi uppvakta med ett par dagar i en svensk mellanstor stad. Har inte bestämt vilken än. 

Jag har en uttalad och outtalad plan att inte flyga förrän 2019 (då fyller jag 40. Ok?). Jag tycker att det finns en massa ställen att upptäcka i Sverige. Blir mer stressad av att inte hinna upptäcka Dalsland än Filippinerna faktiskt. (Hinna = innan jag dör!!!). Denna plan har jag för att demonstrera för mig och för andra att semester inte behöver betyda en miljöförstörande flygresa utomlands. Och att en solbränd norm bidrar till cancer. Var så god för glädjedödare. (Om ngn ändå brinner för att få flyga utomlands eller för att sola sig brun som en läderväska: passa på! Jag tror att attityder håller på att förändras – snart är alla bleka vegetarianer som semestrar på Öland och Österlen).

Jag älskar sommar-Sverige och då är det här ändå bara skog: 


Vad tänker du äta?
Halloumi, potatis, majonnäs. Glass, rosévin ( 😉 😉 😉 ) och vattenmelon. 


Vad ser du mest och minst fram emot?

Jag ser fram emot Skåneresan. Hoppas på mys även om vi regnar inne. Minst ser jag fram emot bilresan dit. Varför hyrde vi inte bilen i Malmö? 

2 responses to “#Blogg100: 79

  1. Jag ÄLSKAR också sommar-Sverige. ska bara en sväng till min syster i London, annars Sverige för hela slanten!

Kommentera

