#Blogg100: 74

En anledning till att inte fler diskuterar klimatförändringar, tror jag är att man (jag) kan vara ganska hätsk i mina åsikter, typ ”hur kan ni flyga omkring så mycket när ni vet att det är så dåligt för miljön?” och jag tror att många inte orkar försvara ett beslut eller inte vill bli ansatta eller inte har något bra svar. Det är som att bara den som lever ett helt koldioxidfritt liv får prata om klimatförändringar? Jag tror att det behövs ett mycket mer ”så här gör jag, kan det funka för dig också?”, för det kommer vi att bli tvingade till i framtiden ändå. Antingen kommer jorden att vara så förstörd att vi faktiskt kan dö eller samarbeta, eller så får alla till slut tummarna ur arschelet och börjar samarbeta för att jorden inte ska gå under. Eller har ni något annat scenario-förslag? Har ni några hemligheter om klimatet som inte jag känner till? Är klimathotet som en väl bevarad hemlighet? Jorden pajar inte på riktigt. Jag gick på den lätta.

Kommentera

