#Blogg100: 71

Härifrån om ni undrar. 


jag gör: jag sitter i min soffa och läser bloggar (skriver också). Tittar på kulturprogram eftersom min besökande fader har teven på.
jag ska: kissa, borsta tänderna, sova snart. Jippie!

jag kan: berätta om många ordklasser.

jag köper: kläder som jag skickar tillbaka – värdelöst pga jag hörde att stora kedjor suttar (kastar) returer.

jag borde: ha en shoppingfasta för att matcha mina höga svansföring i klimatfrågor.

jag måste: kissa en gång precis innan jag ska sova varje kväll och det är helt inbillning eftersom jag är livrädd för att inte kunna somna pga kissnödig. 

jag vet: inte hur jag ska sluta med mitt stress-kissande (alltså: jag blir stressad om jag vet att jag inte kommer att kunna kissa på flera timmar, tex pga biobesök eller flera lektioner på raken utan rast). 

jag tycker: om löven.

jag tänker: alldeles för mycket på saker som jag sagt och hur knäppt det nog lät.

jag förbrukar: mer balsam än schampo (vem gör inte?).

jag lyssnar: på den här:

jag drömmer: väldigt vardagliga drömmar som tex att jag köper mjölk.

jag längtar: till värmen!

jag använder: min nya klänning varje dag på jobbet helst.

jag njuter: av varje tecken på vår.

jag blir: inte sjuk trots att jag haft en förkylning på gång i en månad! Låt mig bli frisk! 

jag äter: gärna broccolipasta från ”Grön i köket” (minus fisken). 

jag dricker: cider till middag varje fredag.

jag brukar: köpa något smaskigt till Okapin när jag ska vara borta.
jag tittar: på Gift vid första ögonkastet och diskuterar i en rolig facebookgrupp. 
jag läser: serier.

jag vill: att sommaren ska bli bra!

Kommentera

