#Blogg100: 66

Tw: kroppar.
Men ärligt: jag trodde att jag var befriad från kroppsångest efter jättestora ansträngningar att släppa idéer om att jag måste förändra min kropp, tex genom att äta annorlunda eller att träna. Och fan, idiotförklara mig inte här, genom att påpeka att det finns andra anledningar till att äta annorlunda än att ändra sin kropp, men det finns ju andra anledningar till att gå på toaletten än att kissa också. Jag är 37 år: ni behöver inte lära mig detta.

Jag har lyckats bra i flera år, men sedan kom självhatet smygande under våren och jag började spränga varenda kreditgräns i förhoppningen att hitta ett enda jävla plagg som jag accepterade mig själv i. Det går dåligt. 

2 responses to “#Blogg100: 66

  1. känner igen mig jättemycket i detta. jag tror att den sitter oerhört djupt, känslan av att som kvinna inte duga. aldrig vara tillräckligt bra eller tillräckligt smal eller snygg eller rolig. man kan kämpa bäst man vill men ibland gör den sig påmind ändå.

Kommentera

