#Blogg100: 64

Vårlista

Från Linn.

Mitt bästa vårtecken:

Det första är talgoxen och ljuset och det är bäst eftersom det är redan i januari!

Inför våren längtar jag alltid efter:

Sommaren!

Låt som ger mig vårkänslor:

(ej ironi)

Den här våren läser jag:

Serieromaner.

Palimpsest.

Jane, räven och jag.

”Det kändes lugnt när mina känslor dog”.

Min bästa våroutfit:

Vida byxor. Vit t-shirt. Bomberjacka.

Mat som jag förknippar med våren:

Sallad. Ester gjorde en fattoush med gurka, bulgur, tomat, romansallad, halloumi och stekt pitabröd. Den är god.

Våren doftar:

Grus och blomster.

Om jag måste välja något dåligt med våren så säger jag:

Att jag inte fattat att den är här förrän den redan passerat.

Kolla grönskan! Blir helt nipprig.

Kommentera

