#Blogg100: 63

Det finns liksom ingenting som slår ensamstående föräldrar. Som inte har en back up när det skiter sig. Vi är ju två och jag har föräldrar som reser 25 mil när vi behöver barnvakt så jag har aldrig riktigt behövt botanisera bland andra lösningar. Ikväll och flera andra kvällar var Bearnaise och jag själva hemma med mat och bad och lägg. I vanliga fall är vi superstrukturerade med roller som är supertajmade på den nivån att jag i exakt rätt ögonblick ger Okapin en skakad välling och han stoppar den i Bearnaises mun. Vi hade beställt mat från Hemköp (seriöst bäst sortiment och lätt bäst pris bland alla köpa hem-tjänster vi har prövat) och de skulle komma mitt i badet på gränsen till välling. Jag tänkte: jag får nu inte glömma att ta upp Bearnaise ur badet när Hemköp ringer på och det gjorde jag inte för de kom så sent att de kom i sista Bingen innan sängen. Men det som jag spontant kan tycka verkar ”jobbigt”, känns ”ogörbart”, det gör ju andra föräldrar precis hela tiden. Här skulle jag kunna dra till med klassikern: makes you think? 

Kommentera

