#Blogg100: 58

Jag cyklade från arbetsplatsen till en kurs 3 kilometer bort. Några hundra meter innan jag kom fram låste sig pedalerna och jag kunde inte bromsa eller trampa. Jag bromsade med handbromsen och funderade på om jag borde boka en taxi hem. Messades med pappa och han skrev att jag skulle sparka på pedalen eller ”fråga en kar”.

Irriterat promenerade jag hem. Det tog en timme. Pappa tog en titt på cykeln och upptäckte att ingen kar i världen hade kunnat laga cykeln utan verktyg. Det var ändå en triumf. 

Kommentera

