#Blogg100: 53

Det kan ändå irritera mig som sjutton att Okapin ska på grej med högskolekompisar. Bestämt sedan januari minst. I morse började han prata om var ska vi äta och jag finner mig sedan göra förmiddagens alla sysslor medan han säger jag ska boka det där bordet och sen krånglar 10 minuter med det. På något sätt involverar han alltid mig i sina grejer. Fastän jag såklart hoppas att han får en bra kväll skiter jag väl i var han käkar sin jäkla middag. Det är på något sätt som telefonförsäljare som ringer och lurar kunden att säga ja; om jag inte vaktar min tunga får jag anklagelser om men du sa ju att du tyckte att jag skulle boka bord! så jag säger hellre ingenting alls.  

Det hade aldrig varit omvänt. Hade inte jag bokat bord samma kväll som teatern bokades hade jag bokat den senast i går kväll, utan inblandning av Okapin. Men var inte så jäkla tråkig och objussig, Kaosy. Vet ni, det enda jag begär är att slippa vara projektledare för Okapins utekvällar också. 

Kommentera

