#Blogg100: 47

Från Hanna.


Tre saker du älskar:

Förutom människor;

1. Att ha det rent hemma.

2. Att cykla till jobbet.

3. Fredagar efter kl 13.

När grät du senast?

Jag hade en sorglig vecka för min moster dog.  

Vad skrattade du åt senast?

Bearnaise lyfte precis på huvudet och pruttade ut nappen med tungan. Okapin och jag blev förvånade och skrattade. 

Har du en bra hårdag?

Inte så värst. Jag behöver verkligen klippa mig. 

Säg något fint du funderar på?

Sommaren! Bilden är från vår balkong och det ser härligt ut! Jag funderar en hel del på hur sommaren kommer bli. När jag tittar på bilder från sommaren 2016 ser den ju fin ut? 

Ditt livsmål?

Orimliga Se till att bli nöjd

Beskriv rummet du är i?

Det är vårt sovrum. Vi satte benen på sängen idag efter typ ett år utan ben. Sängen är därmed mycket högre än vanligt. Bredvid mig på höger sida är mitt nattduksbord och en garderob. Bredvid mig på vänster sida sover Bearnaise,  ligger Okapin, är ett fönster. Framför mig en (ett?) sideboard med en jordglob som lyser hela natten. Det är en gammal vana från när Bearnaise var bebis så att vi ska se var han ligger när vi vaknar mitt i natten (och – mest förut- att kunna kontrollera hundra gånger i minuten att han andas).


Var vill du vara om sex år?

16 april 2023 vill jag vara i det här rummet med Okapin. Bearnaise ligger i sitt rum och jag kanske får gå in om en stund och påminna honom om att släcka. Jag skulle helst önska att jag inte jobbar som klasslärare precis då (även om jag skulle kunna göra det senare i livet igen). När man jobbar som jag gör tar man klass på klass och har dem tre år och ska jag jobba så tills jag blir pensionär har jag typ 10 klasser till. Det verkar enformigt. Kanske har jag en grupp sva-elever eller jobbar med ett läsförståelse-projekt eller så gör jag någonting med böcker. Vad? Vet inte.

 Helst skulle jag vilja att vi hade mysig stuga med brygga vid sjö, men det är mycket av sparandet som jag offrar när jag jobbar 80% nu. Det kan kvitta. 

En sak du önskar dig?

Ett större förråd. Verkligen ett större förråd.

Det senaste du åt?

Ostbågar. 

Hur blir din sommar i år?

Den blir bra. Vi har hyrt ett hus på Kullahalvön. Just nu känns en vecka för kort men jag hoppas att vi maxar dagarna så att vi känner oss nöjda när vi drar hemåt. Jag skulle gärna hyra en bil i juli så att vi kan åka på utflykter för badet närmast oss är så himla populärt och fullt med människor. Vi har ett litet bad 300 meter från vårt hus där jag vill bada helst varje kväll. 

Sedan slipper vi dra ner till Småland för Okapins föräldrar kommer nog till oss istället… och så ska vi kanske åka till Värmland med mina föräldrar. Sommaren slutar ganska tidigt för jag börjar jobba i början av augusti. 

Vad gjorde du för exakt fem månader sedan?

Klädde ut mig till Karlsson på taket. 

Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg?

Nej, jag är ganska spontan! 

Vad är viktigt i ett förhållande?

Att man ger den andra vad den vill ha ibland och inte bara vad man själv vill ha. Inom rimlighetens gränser förstås. 

Vad är viktiga egenskaper hos en partner?

Att hen är snäll. Jag tänker på Micke i KVFÖ och han tycker att han är snäll och att alla flickvänner han haft velat ha farliga killar och gjort slut och jag under: vem gör sånt? Jag tror att killar som säger så kanske inte är så snälla som de tror. Okapin är snäll och rolig och har underbara armar. 

Vem kysste du senast?

Okapin.

Har du något onödigt du gör?

Ja, jag ältar allt. Jag är Baby ”I carried a watermelon” precis hela tiden. Som att: ”Vad sjutton sa jag nu?”. Ibland undviker jag att säga 2/3 av vad jag vill säga för jag ältar det i mitt huvud så mycket innan.

Vad är det sämsta med denna vecka?

Vädret.

Vad ska du göra i höst?

Ha en tvåa (andraklass). Cykla till jobbet. Köpa vettiga veganska vinterskor. 

Vad har du i ditt kylskåp?

Jag har mjölk, yoghurt, smör, ost. Jag har en matlåda med broccolipasta. Den är jättegod! Jag har öl och ketchup och saltgurka och gelé. Vi älskar gelé och äter det till till exempel pommes frites. 

Detta är ingen Pokémon utan ett äkta djur!!!  

Kommentera

