#Blogg100: 41

Min killes mamma är jätterar och omtänksam. Hans pappa är ganska rar och omtänksam men också en manschauvinist och besserwisser… Vi har hyrt en bil och ska åka till dem i morgon. Min killes pappa har kronisk värk i ryggen och kanske är det därför de inte vill komma och hälsa på oss. Eller så känner de sig lite vilsna eller inte välkomna eller jag vet inte. För de har inte träffat sitt barnbarn på ett år och jag tycker att en vanlig missuppfattning är att familjer som träffas och gör saker tillsammans och prioriterar varandra har det gratis, men jag vårdar relationen med min familj varje dag. Varje kväll säger vi godnatt till varandra i en whats app-chatt. Innan dess har vi skickat flera meddelanden till varandra om hur dagen varit. Vi försöker att ses en gång i månaden trots att vi bor som i en triangel med 25 mil emellan. 

Jag vägrar vara kitet mellan min kille och hans föräldrar också. Eller mellan min son och hans farföräldrar. Således: där finns mycket lite kontakt. I morgon ska vi åka dit och det absolut första min killes mamma sa när han berättade att vi skulle komma, var: det var inte länge! Det retar mig. Jag kommer att bita min tunga så himla blodig i morgon. 

Kommentera

