#Blogg100: 32

Här kommer en lista. Obs! Att det är lördag idag och det är en fredagslista. Lurigt.
Om du fick välja vem i världen du skulle äta middag med ikväll, vem hade du valt?

Alltså, skojar du, att jag är konsekvent. Jag hade valt Okapin. Vi hade ätit meze från Sundbyberg. Helst där. Bearnaise hade varit med och suttit på sin lilla stol och petat i sig falafel och filodegsrullar. Sedan hade vi tagit bussen som går ända hem.

Om idag var din perfekta dag, hur skulle den se ut då?

Det hade varit sommar. Vi hade haft tillgång till en bil. Vi hade åkt till en mysig sandstrand, där vi var nästan själva. Eventuellt hade en vettig barnfamilj varit där. En vettig barnfamilj som var lite halvointresserad av oss, men det var roligt att Bearnaise fick lite att titta på. Vi hade badat och det hade varit perfekt varmt. Vi hade haft med oss världens godaste picknick. Kanske meze? Vi hade lekt med sand i evigheter. Sedan hade vi åkt hem och efter Bearnaises bad hade alla tre legat i sängen och Bearnaise hade somnat och Okapin och jag hade tittat på det avsnittet där Danny är Mindys secret santa i Mindy’s project och vi hade sett det avsnittet första gången så vi hade wowowow! Sedan hade vi sovit hela natten utan att Bearnaise ville ha välling.

Om vi ska vara realistiska då, vad ska du göra kväll?

Det är helt dimmigt ute och verkligen inte sommar. När Bearnaise och Okapin vaknar från sin middagslur ska vi gå till centrum och hämta ett paket med apoteksvaror och ett paket med en fuckin’ skolavslutningsklänning (framförhållning!). Sedan ska vi kanske baka mördegskakor i form av enhörningar? Bilar? Motorcyklar? Ikväll blir det chips, dipp och så funderar vi på att kolla på Cirkeln. Annars blir det Mindy’s project och alla som är uppdaterade med säsongen vet att det inte är Danny dansar-standard.

Vad räddar du om det börjar brinna?

Först och främst mitt barn förstås. Men jag skulle nog också ta min mobil, plånbok och husnyckel pga praktisk.

Vad hände förra helgen?

Då var Bearnaise sjuk. Han hade ont i halsen och svinkoppor, men det visste vi inte då. Vi funderade på prickarna vid munnen och varför han inte ville äta. Det var skitfint väder och jag stack inte ens ut näsan.

Vad är det roligaste som har hänt under veckan som varit?

Jag vabbade tre dagar och var sjuk själv, så det var inget roligt. Det roligaste var nog min nya t-shirt från Ganni.

Dagens fredagshumör?

Idag är det ju alltså lördag. Jag är tillfreds, men inte superhappy!

Vilken drink ska man dricka ikväll?

Jag dricker mest bara whisky sour. Jag önskar att vi hade annan whisky hemma än Laphroaig så skulle jag göra en ikväll pga humöret.

Vad ska du göra imorgon?

Färga håret! Hemma!

Vilken är den bästa fredagslåten?

Det här är låtarna på min pepp-lista:

Kommentera

