#Blogg100: 26

På den tiden förälskade jag mig i en blick. Sen fyllde jag på med egenskaper och så blev personen helt fantastisk. Om vi verkligen hade blivit ihop och om vi hade hängt på hans rum, så undrar jag vad vi skulle ha pratat om. Förmodligen hade jag väl anpassat mig helt efter vad han ville göra och så hade vi gjort det, för jag var aldrig en strålkastare, jag var en spegel.

Idag fyllde Elias år. Jag var så kär i honom när jag gick i nian, men han hade gått i klassen under mig ända sedan tvåan. Det var ganska många som var kära i honom och jag tog min förälskelse så himla allvarligt, men jag tror aldrig att jag sade ett enda ord till honom. Det hade väl brutit illusionen av den Elias som jag hade hittat på. Sedan dog han. Men det var tio år senare. Och jag tillåter mig själv att snudda vid tanken på att nu är han bara stoft. Hans kropp som jag så intensivt drömde om att få röra.

Kommentera

