#Blogg100: 24

Jag läste hos Hejhejvardag om att ändra sig. Och jag ändrar mig hela tiden.

Särskilt mycket ändrar jag mig om Bearnaise. När han fortfarande var inuti min mage hade jag en idé om att han skulle sova i egen spjälsäng helst i eget rum. Nu förstår jag inte varför jag tyckte det. Nu är hans fingrar så intrasslade i mitt hår när vi sover, att vi nästan måste klippa av mig håret om jag ska gå på toaletten på natten. Det spelar ingen roll. Det är mysigt. Vi har det bra.

Jag tror att jag kanske skulle kunna ändra mig om vad som helst. Och även om jag har vissa grundläggande värderingar tror jag att omständigheter kan påverka. Därför finns det vissa områden där jag ständigt samlar argument för att hålla mig på den sida som jag tycker är rätt: till exempel att alla individer har ett okränkbart värde. Och med individer menar jag här även djur. 

Kommentera

