#Blogg100: 23

När går du och lägger dig på kvällen?

Omkring klockan 22. Vardag som helg. Ibland något tidigare, ibland något senare.

Obs! För tolv år sedan gick jag och lade mig två om nätterna (och upp halv sju!). Jag kan inte fatta!

Vad är det sista du gör på kvällarna?

”Sista kissen”. Alltså kissar.

Hur lång tid spenderad du i badrummet varje kväll?

Av med sminket med tvål eller ansiktsrengöring. Smörjer in ansiktet. Smörjer in läpparna. Borstar tänderna. Smörjer in läpparna igen. Kanske fem minuter?

Är kvällsfika viktigt?

Nej, verkligen inte, men det är väldigt mysigt.

Är du kvällstrött?

Jag är väldigt kvällstrött, men missar jag sovtåget kan jag vara vaken hur länge som helst.

Vad har du för kvällsrutin?

När Bearnaise sover och disken är diskad och morgondagens frukost är förberedd brukar vi kolla på en tv-serie. Två avsnitt om det är korta avsnitt eller ett avsnitt om det är längre avsnitt. Sedan surfar jag en stund innan borst och tvätt och så plockar jag fram lite saker till morgondagen och sen: sista kissen.

Hur ser en perfekt kvällsstund ut?

Vi sover alla tre i samma säng. På kvällen brukar Okapin och jag snaska något (perfekt skulle väl vara chips och dip) och kolla på en tv-serie (perfekt skulle eventuellt vara Fargo – säsong 1 var min favorit, men tvåan var också superbra!) och då ligger Bearnaise mellan oss och sover. Vi har hörlurar, varsin snäcka och ligger på magen. Det är mysigt.

Hur går du klädd på kvällen?

Jag har pyajamasbyxor (helst svarta) och pyajamaströja (helst långärmad) och helst inga strumpor alls.

Vad är det bästa med kvällen?

Det är lugnt och tyst och det finns tid.

Kommentera

