#Blogg100: 17

Länge var du ser smal ut och Har du gått ner i vikt det finaste någon kunde säga till mig, i motsats mot totalförnedrande du ser tjock ut och har du gått upp i vikt. 

Jag har börjat vänja mig vid att ha plagg som jag ser tjock ut i. Det är en befrielse. En tjock kropp kan se tjock ut (även en smal), det vore kanske märkligt annars. 

Jag ser på en tv-serie där huvudpersonen har en normbrytande kropp. Hon bryter med andra ord normer bara genom att se ut

Att se en person med en normbrytande kropp göra helt vanliga saker: så ovanligt det är. Oftast är det ju bara smalisar som  sjunger, äter eller tvättar på teve. Jag råkar veta att utanför teverutan använder även en del tjocka personer vanish emellanåt. Varje dag äter jag minst tre gånger trots att jag är tjock. Jag sjunger dock oftare än jag äter. 

Kommentera

