#Blogg100: 15

I perioder har jag utvecklingssamtal. Det innebär småprat med människor som inte direkt är främlingar men inte heller vänner. Ofta håller vi oss under själva samtalet kring fasta ämnen såsom ett bestämt barns kunskapsutveckling men samtalet ramas in av småprat. 

Jag har aldrig haft fler än 15 samtal per termin (plus en del elevvvårdssamtal och samtal om specifika situationer). Det här läsåret har jag 25. Eftersom fler skolpersonal än jag ska vara med har jag inte ansvarat för planerandet av tiderna. Således klarar jag av 20 stycken den här veckan, varav sju i måndags och tio idag. Det är förfärligt utmattande.

En tröst är att när mars är slut, är även samtalen det. 

Kommentera

