20170208

Vi skolade in vårt barn på förskolan och det var inte spännande mest jobbigt. Precis dagarna innan läste jag en uppsats om tre dagars-inskolning och den var fruktansvärd. Googla inte. Stålsätt er. 

Det är fortfarande jobbigt på mornarna när jag sticker till jobbet och Okapin och Bearnaise är hemma i en kvart till och sen åker de till förskolan. Vi fick en garantiplats som med kommunaltrafik tar minst trettio minuter från dörr till dörr. Därför lämnar oftast Okapin eftersom hans jobb ligger åt det hållet. Jag är väldigt känslig med stämningar och sånt och jag tycker inte att det är en varm stämning där. Jag har dessutom accepterat att jag är en sådan som känner av stämningar och därför har jag en ångestkänsla som jag tidigare aldrig upplevt varje morgon och jag längtar tills jag inte har det mer. 

Kommentera

