20170106

Idag läste jag att Mirijams kille träffat en som inte hade någon doft. Hade aldrig haft nån.

Min kille tappade lukten när vi träffades. Det är sant. Alla lågstadiebaciller förstås (jag jobbar ju där!). Först blev han jätteförkyld och fick astma. Sen fick han massor av små grejer i näsan som läkare opererat bort två gånger, men de växte tillbaka. Ibland äter Okapin kortison och då kan han känna lukt, men det är på den nivån att Okapin säger Har han bajsat? om Bearnaise och så får jag sniffa för Okapin näsa kan man inte lita på. Sedan byter Okapin blöjan. Men inte alltid förstås. 

Om Okapin och jag skulle ha en maskerad med temat ”kroppsligt som vi saknar” skulle han kunna komma som luktsinne och jag sköldkörtel. 

Kommentera

