20170105

Innan jag blev mamma brukade jag lägga mig i den gröna plyschsoffan när jag kom hem från jobbet. Där låg jag tills Okapin kom hem från sitt jobb och sen lagade vi mat och sen satt vi i soffan resten av kvällen tills vi gick och lade oss. 

Nu för tiden brukar jag jaga Bearnaise från ett rum till ett annat när jag kommer hem från jobbet. Ibland leker vi ute. Aldrig ligger jag i soffan. Ibland ligger jag på golvet och då kryper Bearnaise upp på min rygg.

Inte förrän i höstas har jag förstått hur viktig den här återhämtningen var för mig. När jag inte fick den var jag rysligt nära att ta slut. Bli en utkramad tandkrämstub. 

I vår ska jag jobba 80%. Dels för att jag vill tillbringa tid med Bearnaise. Jag föreställer mig picknicks, utflykter och allmänt häng. Jag ska fortsätta nästa läsår. Men oj! Det fattas ett dels. Här kommer det: dels för att inte ta slut. Jag tror att det kommer att vara livsviktigt. 

Kommentera

