143.

Om bara tre veckor börjar jag att jobba. Det känns fruktansvärt. Hittills har sommaren varit så himla bra. Bättre än vanligt. Och jag kan utan problem vara ifrån Okapin en hel dag och ibland en vecka eller mer, men att åka till jobbet i mitten av augusti och veta att Bearnaise är hemma och lär sig nya saker precis hela tiden är så väldigt o-kul. 

Vi har vaknat och Bearnaise har haft fruktansvärt morgonhumör vissa mornar och andra mornar har han sprungit ut i vardagsrummet och pillrat med sina böcker eller sin lastbil och vi har hört honom prata med sin docka och hans snabba  fotsteg när han sprungit tillbaka in till oss för att kolla om vi är kvar. Okapin och jag har turats om att gå morgonpromenaden som är vid tio-halv elva och det har inte alls varit jobbigt att vara den som går för jag har lyssnat på poddar och det har varit myggigt ibland och både svalt och svettigt nästan alltid men jag har blivit lugn och glad och när vi har kommit in har vi ätit lunch. Nu äter Bearnaise samma som oss till lunch och därför äter vi mest grytor för det är det som går bäst hem hos Bearnaise. 

Och på eftermiddagarna har vi varit ute på gården eller cyklat eller gått till någon badplats eller gräsmatta eller plats där Bearnaise kan springa. Och sen har Bearnaise blivit sjukt trött för han behöver egentligen sova på eftermiddagen men vi har hängt någon timme på balkongen eller i soffan och sen har han badat och ätit gröt och när Bearnaise har somnat har Okapin och jag ätit godis och tittat på någon serie med hörlurar i sängen hos Bearnaise och sen har vi slösurfat tills vi blivit så trötta att vi vill sova eller tyckt att vi måste sova och jag har köpt massor av onödiga prylar och det har blivit sjukt dyrt. Men det har varit a-mah-zin! Och snart är det slut. 

Visste ni att en del personer har 4 veckors semester eller mindre?! och jag klagar över att jag bara har 3 veckor kvar. Glaset är alltid halvtomt. Så fort som jag tagit första tuggan av någonting jättegott sörjer jag att det snart är slut. Carpe 3 veckor! 

 

Kommentera

