140.

Jag avskyr att fastna i det här tänket för det är tjatigt för er som inte vill bli påminda om kroppar. Förlåt. På riktigt förlåt. 

*

Jag har ändå tänkt vidare på det CRFN pratade om och som jag skrev om häromdagen. Det som fick mig att göra det, tänka alltså, var den här texten av Virgie Tovar: Living the dream at 250 pounds or ”why diet culture is full of shit and can suck my lady dick” på The Militant Baker. Jag tänkte på att många sa hur hinner du? när jag spelade massor av Sims för ett par år sedan. Eller hur hinner du? läsa massor av bloggar. Eller hur hinner du? se alla säsonger av Six feet under på en månad? Men de allra flesta av de här personerna lade ner jättemycket tid på att träna, fundera ut vad de skulle äta eller tänka på mat i allmänhet samt planera/fantisera om vad de skulle göra när de gått ner x antal kilo i vikt. Hur hinner du lägga ner så mycket tid på vad vågen visar? Sa jag aldrig. Ibland tänker jag att jag skulle vilja se annorlunda ut: annorlunda hår, annorlunda ansikte, annorlunda kropp. Men ofta kan jag inte eller så hinner jag inte och så tänker jag på hur jag ska få den grannen i Sims att bli kär i mig. Men det var länge sen jag hann spela Sims. Ska jag vara ärlig tänker jag mest Vad menar du? när min son skriker och pekar på någonting på köksbordet. 

CRFN hade rätt i en sak och det är att feministen som levlat högst naturligtvis inte bryr sig om ifall andra tycker att hon är knullbar. CRFN tyckte att det var att gå patriarkatets ärenden att vara feminist och tjock och nöjd. Jag skulle vilja hävda att som feminist kan man fan aldrig vars nöjd men ska man hata någonting behöver man väl åtminstone inte hata sin kropp. 

Kommentera

