125.


Herregud så dyr den här flytten var! Varenda utgift som jag tog upp med Okapin fick jag liksom ta sats inför. Vi köpte en ny soffa. Vi köpte två fåtöljer. En säng. En tv-bänk. Nattduksbord. Lampor. Jättedyra och stora lampor. Storleken förvånade mig. Vi köpte balkongmöbler. Vi köpte en enorm matta i en utförsäljning i en källare i Sundbyberg. Mattan luktar gammal gubb-andedräkt trots att Okapin har hällt bikarbonat, bakpulver och någon luktborttagning i sprayform. Lukten försvann ett tag, men nu känner jag den igen. Gubbandedräkten.

Vi måste ha stora gardiner i fönstret bakom soffan för där är ett hus. Det är ett minus med lägenheten. Att det ligger ett hus där. Från Bearnaises sovrum ser man rakt in hos grannarna. En annan nackdel är att Bearnaises rum är så smalt. Så sa Okapin när jag frågade honom om han tyckte att lägenheten hade några nackdelar. Jag bara: whatevva! 

Här ovanför är en bild på vårt var-dags-rum. Vi är verkligen där varje dag. Mest kryper vi på golvet, men ibland sitter vi i soffan och bläddrar bland Pixi-böcker eller – när jag är mycket trött – bland mina kreditkort. 

Kommentera

