121.

Vi flyttade. Vi bytte en etta mot en tvåa och vi sade till alla att våran lägenhet var så välplanerad. Det var den. Det fanns ett badkar i förrådet som vi bar ner och under en period badade jag varenda kväll. Lägenheten hade ingen balkong och det fick mig att känna mig instängd om somrarna. Jag satt bakom huset eller låg framför, men det var jobbigt om man blev törstig eller kissnödig för det var mitt i stan och hade jag kissat där hade jag gripits. 

När vi började vara vakna mitt i natten för att mata Bearnaise upptäckte vi silverfiskarna. Vi hade sett silverfiskar i lägenheten ibland, men nu var de massor. Särskilt på skärbrädan var vi störda av att se dem. Vi köpte rödceder, men det funkade inte på dem. Vi köpte fällor och en del fastnade, men de tog inte slut. En dag ringde vi Anticimex. De gav oss ännu större fällor och granulat, som är några små giftpärlor som vi petade in under listerna. 

Varje natt undrade jag om jag skulle se silverfiskar. Varje natt slog Okapin ihjäl minst en på skärbrädan och ett par på golvet. De var i alla rum, men inte lika mycket i badrummet som i hallen. På hösten kom Anticimex tillbaka och sprutade gift i lägenheten. Då fick inte Bearnaise vara hemma. Mannen från Anticimex var trevlig. Han sa att vi aldrig skulle bli av med silverfiskarna så länge ventilationen blev så dålig och det blev vi ju inte, men vi flyttade. 

Obs! Flytten var inte pga silverfiskarna.

Kommentera

