115.

Apropå inlägget som handlade om att bli någons mamma

Det har varit en ganska stor sak för mig att bli mamma – både i rollen som ”mamma” och hur samhället därmed ser på mig, men förstås även som Bearnaises mamma och vilken roll jag spelar för Bearnaise. Omtumlande är en beskrivning. Centrifugerad. Känslo-orkan. 

I kväll när Bearnaise badade och hällde vatten ur sina små byttor ner i andra små byttor och det var min tur att sitta på den lilla pallen vid baljan (vi turas om) tittade jag på Bearnaise och tänkte att för honom finns inte min osäkerhet som jag kände innan han fanns i min mage. Han finns, jag älskar honom och jag ska finnas där för honom – det är inte en fråga, en tvekan, något alternativ för honom. Där är jag och jag ska göra allt för honom. Att jag någon gång kände osäkerhet inför ett liv som någons mamma: det spelar ingen roll. Han finns och jag är hans mamma. 

Kommentera

