112.

Två gånger har jag köpt ett sk båtluffarkort och åkt Waxholmsbåt ut i skärgården.

Vi sov i tält. Det första året åkte jag med Terriern. Det är tio år sedan och jag och Okapin hade träffats för första gången två-tre dagar innan och det var på Rödlöga, längst ut i skärgården, som jag fick ett sms som vad jag minns det anspelade på någonting som jag skrivit på min Spraydate-profil och nu använde Okapin det som ett internt skämt och jag förstod att han kanske ville träffas mera. Jag säger det igen: hade inte Okapin varit tydlig hade jag aldrig vågat för jag hade aldrig vågat innan men jag är glad att han var tydlig, att han visade att han ville. 

Nå. Vi utnyttjade allemansrätten och vi tältade på tre öar. Sista natten tältade vi på en ö där man inte fick tälta var man ville och jag var så feg, jag trodde att några vakter skulle komma och jaga bort oss på natten, sov knappt en blund, men det gick bra. 

När vi skulle gå av båten den första kvällen fattade vi inte att man var tvungen att säga till. Vi trodde att båten lade till vid alla öar, som en tunnelbana. Vi såg att båten körde förbi bryggan och ropade Här ska vi av! Båten tvärbromsades, backades och personerna på värdshuset på ön applåderade… 

Kommentera

