108.

Min första egna lägenhet i Stockholm låg alltså i Syndbyberg. Den låg jättenära tunnelbanan, pendeltåget, bussar och affärer. Den var 30 kvadratmeter och hade en balkong som avdelades med ett plåtplank från grannens balkong. Han var alkoholist och hade en tam duva. Han påstod att han hade byggt en cykel av kapsyler men jag fick aldrig se den. 

Det finns en historia om en sjöman som sprang ut naken i Sundbyberg, men den historien minns bara de som läst min blogg sedan 2005. Jag kan fortfarande förnimma hur mina lägenheter doftade. Lägenheten vid järnvägen minns jag hur den kändes. Jag var uppe till klockan två på nätterna och sedan vaknade jag klockan sex och gick och jobbade. Vad jag gjorde uppe till klockan sex? Chattade med främmande killar på icq såklart. 

Kommentera

