99.

Hanna skriver Jag är imponerad av människor som klädmässigt ser 100% bekväma ut under årets första riktigt varma dagar. Låt mig härma henne och lägga till Jag är imponerad av människor som klädmässigt ser 100% bekväma och flawless ut under årets första riktigt varma dagar.

Detta aktualiseras när jag tittar på Bloodline, som jag skrev om i förrgår. Tjejerna har visserligen inte jättepiffiga kläder hela tiden. Johns fru har svala shorts ganska ofta, men pannan? Inte en svettdroppe! Det måste ju vara över 30 grader?!? Och när de är finklädda har klänningarna inte en skrynkla. Håret inte en krusning. Männen däremot? Svett! John, Kevin, Danny.

När jag blir varm blir jag röd i ansiktet, håret frissigt, kläderna skrynklas på min kropp. Jag känner mig aldrig sval varma dagar. Det låter förstås som världens självklarhet, för när det är varmt är det ju varmt, men säg fräsch då?

Jag har alltid känt mig som en o-fräsch person. När Jens R lånade min tandborste på kanothajken höll jag på att svimma. Min tandborste?! Som jag haft i min mun? Att han vågade! Han frågade som att det var ingen big deal alls. Jag spiller, kladdar, är orolig att jag ska ha mat mellan tänderna. Jag har alltid känt mig som en o-fräsch person.

Jag ser inte 100% flawless ut under riktigt varma dagar. Däremot ser jag kanske bekväm ut (men jag inser nu att det nog inte är den slags bekväm som Hanna menar). Jag har mjuka jerseyklänningar från Asos som slutar någonstans mellan knäna och trosan. Jag har cykelbyxor för att inte bli skinnflådd på låren. 

Jag kan tänka mig att den tjatiga whyreduniformen funkar även i sommar, trots att den är svart. Lost heter modellen. Finns i grönt också (fanns i hallonrött och var fantastisk!):

Whyred_lost_dress_52wj1024_090_black_1-e1429255689434

Idag har jag shorts på mig. SHORTS! Jag har inte haft shorts på mig på jobbet sedan jag jobbade i Östansjökiosken när jag var 15. Jag har shorts från DAY Birger et Mikkelsen i finbyx-material och små dragkedjor vid fickorna, och en svart t-shirt. Svart ja, för jag är inte vän med mig själv just nu. Jag har ett stort vattenmelonhalsband som alla lägger märke till och mina kläder är helt okej, för jag svettas inte och svettas jag går jag till skuggan.

Jag är inte så imponerad av människor som ser 100 % bekväma och flawless ut varma dagar, men jag vill vara dem. Tills dess svettas jag vidare.

 

 

 

4 responses to “99.

  1. Jo men jag menar bekväm även i den bemärkelsen. Men mest tänker jag på folk som bara plockat upp sommarkläderna från nån vinterförvaring (tänker jag mig) och plötsligt kommer till jobbet i en småblommigt mönstrad klänning och sandaler och hunnit få lite färg på benen på nolltid.

    • Jag hade en kollega som var så. Birgitta! Hon var 65 och hade samma examensklänning (lärare ju) varje år och samma sommargarderob år efter år. Småblommigt mönstrad klänning glorifierar jag. Har aldrig hittat någon bra!

  2. Åh den klänningen måste jag köpa!

Kommentera

