98.

Sommarenkät.


Mina planer för sommaren:
Jag har avstyrt många planer. Vår hyra i vår nya lägenhet är rätt dyr och vi har prioriterat att lägga  mycket pengar på den för att få bo nära vattnet och skogen. Okapin har köpt en liten båt. Jag vill vara hemma och bada. 
I början av juli ska min familj, min syrras familj och våra föräldrar hyra en stuga i skogen och jag vet inte alls hur det kommer att bli, men de som fiskar fiskar väl och vi andra slåss. 

Jag tänkte hänga ett tag hemma hos mina föräldrar också. På midsommar ska vi vara ett dygn hos min syrra och bo på hotell! 

Jag längtar utomlands men har 1) inga pengar 2) ingen lust att flyga någonstans med Bearnaise just nu.  Kanske skulle jag ha det bättre med ett glas rosevin på en balkong i ett varmt land men ingen i min familj är några värmeälskare och vi är inte typen som reser runt med en ettåring. Bekväm är mitt ledord. Bearnaise har det ju bra hemma.


Bästa sommarstället:

Jag trivs hos mina föräldrar på sommaren. De fick gärna bo närmare något badbart men förutom det gillar jag deras trädgård. För ett par år sedan hyrde vi en liten stuga vid Himmerfjärden och det var skog och åkrar och havsvik och supermysigt. Vi hade dessutom superfint väder, så jag minns den veckan som ett enda mys.


Här badar jag helst:
I varma hav. 


Hur länge ska du vara ledig?

17/6-11/8!


Vad ser du mest fram emot?

Jag ser fram emot att åka ut med Okapins båt dit inga människor är. Ha picknick där. Bada.


Vad kommer du köpa inför semestern?

Ingenting. Jag har inte jobbat ihop lov eller semester det här året så det blir snålt. Jag har en resa till mina föräldrar för mina SJ prio-poäng att utnyttja och väl där brukar de fixa fint käk och spoila mig och min son. Jag har ingen stolthet i kroppen.


Det här lyssnar jag på i sommar:

Jag ska göra en spellista med musik från typ 2001 för det är jag sugen på. Hör en hel del motorbåtar från balkongen. 



Favoritsommardoft
:
Syrén och hägg! Regnvåt asfalt! 


Hur kommer du att göra dig illa?

Jag kommer att riva mig när jag jagar efter Bearnaise, halka på klippor, bli uppäten av myggor. Mygg älskar mig.


Vad oroar du dig för?

Att vi ska tristessgräla, att pengarna inte ska räcka, att Bearnaise ska göra sig illa.


Vad vill du verkligen hinna med?

Få kvälls/eftermiddagsdopp som rutin. Att hyra kvarterets elbil och åka ut på Ekerö! 


Vad tror du egentligen att du kommer göra?

Gräla med Okapin. Angsta över att sommaren rinner iväg.


Vem kommer du vara mest med?

Bearnaise!


Vad kommer du lägga mest pengar på?

Hyra ju, men annars potatis. Älskar potatis. 


Vad kommer du äta?

Potatis!


Vad kommer du dricka?

Folköl.


Vad kommer göra den här sommaren extra bra?

Balkongen! Sjön! Båten! Cykeln!



Hur kommer du minnas din semester sen i september?

Jag hoppas att jag kommer att minnas den som MYZ!!! 

Kommentera

