97.

Vi ser på andra säsongen av Bloodline och trots att det är rätt dålig stämning hos familjen Rayburn kan jag tänka mig att cirka alla som ser serien längtar till Florida Keys. Sådan himla bra reklam för stället! Häromnatten, när jag stod och blandade mjölk åt Bearnaise, slängde jag ett öga på jordgloben och såg att sydligaste Florida ligger i jämnhöjd med Afrika. Intressant, intressant, tänkte jag. Att tjejerna i serien ränner omkring med sina långa hår utsläppta är en gåta. Det måste vara så varmt? Däremot har Meg en svart klänning på sig häromdagen som var jättefin. Den hade en dragsko i midjan och såg mjuk ut. Den påminde om Whyreduniformen (flämtning!).

Tillbaka till ämnet?

Alla dagar om året är jag en tveksam USA-resenär. Jag längtar mer österut. Till Kambodja. Men när jag ser Bloodline längtar jag till Monroe County och Rayburns – detta trots att duschen i bungalow 3 är trasig.

 

2 responses to “97.

  1. Vi kollar också andra säsongen och jag tänker samma saker! Samt att hela säsong två är som att titta på en bilolycka i Slow motion?

    • Ja! Jag blir så himla nervös att jag måste stressgoogla (vad som helst!) emellanåt för att slippa genomlida Kevins dåliga beslut!

Kommentera

