93. 

Mitt alarm ringer 06. Då går jag upp och kissar i tio minuter (jag kissar naturligtvis inte i tio minuter). Sedan duschar jag, smörjer in ansiktet med solkräm och kroppen ibland. Jag äter frukost i banne mig 30 minuter. Läser nyheter och bloggar på jobbpaddan. Sminkar och klär mig på en kvart. Har jag tur vaknar Bearnaise vid sju så att jag hinner ge honom några kramar och pussar innan jag går ut genom dörren tjugo över sju.

Att cykla till jobbet går på tretton minuter. Flott! 

När Okapin jobbade gick han upp tjugo minuter innan han stack hemifrån. Han kan inte förstå vad jag behöver 80 minuter till. Det korta svaret är förstås: till att vakna. Avskyr väckarklockor. Avskyr alarm. Jag behöver lägga 10 minuter på att sitta på toalettstolen innan jag samlar kraft att gå in i duschen. Jag behöver röra mig långsamt. Jag behöver äta en smörgås och yoghurt med valnötter och honung. Jag förstår att det kommer bli annorlunda när bearnaise ska börja förskolan men just nu behöver jag mina långsamma mornar.

2 responses to “93. 

  1. Det där längtar jag efter, i höst när jag börjar jobba och sambon är föräldraledig. Efter ett år hemma med två barn där frukost/borstatänder/kläpåsig tar typ dagens kraft, energi och tålamod och oändlig tid ska det bli så skönt att bara ta hand om min egen morgon… Att det sen efter jul ligger på mig att få iväg två ungar till förskolan mitt i overallssäsong väljer jag att inte låtsas om.

Kommentera

