90.

Jag läste hos Hanna att personer som tar många selfies tror att de är snyggare än de är och jag tänkte:

– Är det ett problem?

Eller nej, först tänkte jag: haha! Narcisister!

Sen tänkte jag:

– Men är det ett problem?

Det här är vad jag kom fram till:

Nej.

För den enskilda människan kan det vara en fördel att känna sig mer attraktiv än man egentligen är eftersom 1: det är en trevlig känsla 2. känner man sig som en hot babe är chansen större att man uppfattas som en.

Men är det viktigt att uppfattas som snygg? Nej, det där tycker jag att vi behöver komma ifrån, men så länge: ta ett foto om dagen på dig själv. Hitta din snyggmin. Använd ett bra filter. Tänk: fan vad snygg jag är! Vågar jag ens lägga upp detta på insta? Folk kanske blir arga för att jag är så snygg. Gå ut. Rör dig som att du ägde världen. Äg världen! 

One response to “90.

  1. Precis så tänkte jag också. Fasiken, GOOD FOR YOU. Det är faktiskt inte så farligt att tycka att man är snygg ibland.

Kommentera

