89.

En annan barnmorska vi träffade var på rutinultraljudet på Karolinska. Hon kallade bearnaise för han flera gånger och sen frågade hon om vi ville veta könet och vi sa nej. 

Vi funderade många gånger på om hon var världens klumpigaste person eller om hon bara slängde sig med just ”han” såsom många kallar båtar ”hon”. Okapin var genom hela graviditeten övertygad om att bearnaise var en hon. Min familj också, eftersom arbetsnamnet var Valiet. De tyckte att det lät som Violet. Alla föräldrar, tolkar och what not på skolan sa att de var övertygade om att det var en pojke beroende på magens form. 

Jag tror inte att kön kommer ha liten betydelse när Bearnaise är stor eftersom det har så stor betydelse nu, men jag gör verkligen mitt bästa för att uppfostra en liten människa och uppmuntra alla sidor och upptäckter hos Bearnaise.

En person på snittet utropade prins eller prinsessa? När Bearnaise dragits ur min kropp men jag visste inte och jag brydde mig inte och det kändes som att det gick minst en timme innan de kom tillbaka in med Bearnaise och sa att det var en pojke men enligt Okapin var det fem minuter. Det var inte så att jag låg och dog av nyfiket alltså. Jag var – som jag skrivit tidigare – busy med att fundera på om mina skakningar verkligen var normala eller om jag höll på att dö. 

Kommentera

