85.

I gryningen vaknade jag av att någon viftade med en dammvippa i mitt ansikte. Men det var ingen dammvippa. Det var min sons hår.

Jag älskar att min son precis i detta nu ligger sked med mitt huvud. Hans armbågar är vassa mot min axel men det är alltid värt att ha honom nära. Han andas tungt och jag hör att han suger på sin napp emellanåt men inte hela tiden.

Jag ursäktar mig ibland när jag berättar att min son sover mellan mig och sin pappa. Många har åsikter om det. Många menar att snart slipper vi. Snart är han stor. När det är 10 000 och det bästa jag vet. Som om någon hade med det att göra. Som om jag bryr mig om att mina grannar inte använder tandtråd regelbundet. Som om jag har rivit bort plåstret för att skydda mig mot oönskade åsikter. Nu blöder det.

2 responses to “85.

  1. Vi sover också ihop. Kommer ALDRIG att sluta. Möjligen när det blir fråga om nattliga pollutioner. [smiley med en ögat ihopknipt]

Kommentera

