80.

Att börja jobba i slutet av terminen kan innebära att precis alla kollegor är ganska trötta och faktiskt… Sura.

Gud så mycket skitsnack jag får höra. Jag är lite trött på det. Jag är en person som många anförtror sig till. Det blir alltid så. På alla arbetsplatser vänder sig folk till mig och klagar. På arbetssituationen, på rektorn, på kollegor. Och jag brukar undvika att snacka skit själv eftersom 1. Jag är ett helgon 2. Jag har haft en väldigt professionell relation till mina arbetskamrater de senaste åren och inte riktigt vågat/velat/orkar/vetat om jag kan snacka skit. Men däremot lyssnar jag. Försöker släta över, byta ämne, men även flämta, nicka, sucka. Men jag lider lite av surheten. Har jag hamnat på en arbetsplats med surpuppor? 

Det finns en ganska hård ton hos vissa kollegor också. Och visst kan jag också ha en hård ton, men det är lite omodernt. Var snälla, var glada, tro det bästa om dina kollegor. 

Dock: jag trodde att två personer som ska gå i pension nu i augusti var riktiga surpuppor och jag tänkte skönt att slippa dem! men nu hejar vi glatt i korridorerna och idag gav en av dem mig choklad och ett recept på LAKRITSCHIPS!!! Helt spontant. Nu är jag ändå lite nyfiken på dem. 

Kommentera

