70.

Jag lyssnade på Nio till fems-bryderierpodd och de delade med sig av sina bästa life hacks: som i saker som gör livet enklare.

Jag har redan nämnt det men vårt bästa life hack är att göra storkok på helgen och laga mat högst en vardag i veckan. Ikväll åt vi daal. Vi kokade riset, värmde grytan och varsitt naan (Mathem har naan som är riktigt bra). Det är inte så att vi micrar varsin portion. 

I morgon äter vi hamburgare (Fry’s kyckling gillar jag – de är alltså vegan), men sedan blir det quornfärs och nån annan indisk gryta och vi ägnar minimalt med tid vid spisen om vardagarna. Passar oss perfekt.

Det märktes att jag är 37 (36,5) när jag lyssnade på Nio till fems och Gustavs life hacks. Deras hacks var inte jätteanvändbara för mig (jag har glömt de flesta). Och mitt life hack är nog inte användbart för dem eller deras lyssnare. (Eller för dig?)

Jag tror inte att jag har något annat life hack? Kanske skitmarginalen men den passar inte alla. Skitmarginalen är extratid som man lägger på den tiden man räknar med att lägga på att ta sig någonstans till exempel ett flyg. Med skitmarginalen kan man ta ett inställt tunnelbanetåg eller en långsam taxi. En gång när vi skulle åka tunnelbana till centralen fick vi gå av två tåg som togs ur trafik och vi hann ändå med vårt tåg. De flesta gånger inne är skitmarginalen extra vänt på järnvägsstation eller flygplats men mitt ledord är bekväm och jag är så långt ifrån bekväm som jag kan bli när jag stressar. För tio år sedan ringde min bästis mig trettio minuter innan tåget gick från centralen och jag låg och sov i Sundbyberg. Jag hade inte packat. Men jag hann. Nu skulle jag hellre lägga mig ner och dö. Stressar ej. Det är nästan ett life hack (stressa inte) för fasen så gött mitt liv blivit sedan jag slutade.  

Kommentera

