67.

Varje kväll skickar mamma, min storasyster och jag ett meddelande till varandra där det står att vi älskar varandra och att vi ska sova gott. Pappa skriver ibland. Men han säger förstås ofta att han älskar mig. 

Jag säger till mina föräldrar att jag älskar dem. Mamma och pappa säger till mig att de älskar mig. Och jag vet att de gör det. Det känner jag. 

För en månad sedan sa mamma att hon hade räknat alla gånger hon träffat Bearnaise (även om vi träffats i en vecka ibland har hon räknat det som en gång) och det var 22 gånger. Mamma och pappa är tokiga i Bearnaise. Jag är osäker på om de har sagt till Bearnaise att de älskar honom. Min mormor och morfar sa det aldrig till mig. Inte min moster, morbror eller faster heller. Men jag säger det ofta till mina syskonbarn. Min systerdotter, som fyller 11 i juni, taggar selfies på instagram med mitt namn, Bearnaises och hennes vänners och skriver Dom här älskar jag bara för mycket! Jag blir glad.

Bearnaise pussar jag på halsen så att han nästan blir irriterad och säger Jag älskar dig,  Jag älskar dig, Jag älskar dig. 

Jag vet inte när jag började älska Bearnaise. Först älskade jag honom i min mage, men när han kom ut var jag lite blyg först även om jag kände en sådan beskyddarinstinkt att jag aldrig känt något liknande. Nu kommer Bearnaise fram till mig med öppen mun och han har två tänder i underkäken och han gnager i min panna. Jag är väldigt hedrad att han älskar mig. Det märker jag att han gör.

Kommentera

