57.

Jag börjar jobba på måndag. Okapin slutar på tisdag så det krävs att mamma och pappa är barnvakt två dagar. Tack för det, mamma och pappa! 

Jag kunde naturligtvis ha börjat jobba på onsdagen men jag visste inte ens att det var helg på torsdagen och klämdag på fredagen när jag föreslog dag att börja jobba till min nya arbetsplats. Jag ville börja jobba så tidigt i maj som möjligt bland annat eftersom jag egentligen skulle ha börjat jobba tre veckor tidigare (de dyra dagarna är slut 😦 ), men det projekt som Okapin fick på våren sträckte sig in i maj och han är rädd att han inte ska få några nya jobb om han ställer krav (Okapin arbetar som slav och då kan man inte ställa krav). En annan anledning till att jag var ivrig att börja arbeta var sommarlovet. Jag ville hinna jobba lite innan semestern. (Vaaaa?)

Nå. Den här veckan är jag vemodig. Jag är vemodig för allt som jag inte gjort under året och för att livet går i rasande fart och snart börjar Bearnaises förskolan och då ska jag vara med någon annans barn om dagarna och någon annan ska vara med mitt. När jag skriver det så låter det vansinnigt om jag har mina kristdemokratiska ögon på (det har jag ibland nu för tiden). Men alternativet är förstås att jag är hemmafru och Bearnaise blir en morsgris och det vill jag inte. Nu ska Okapin vara hemma med Bearnaise i åtta eller nio månader beroende på när Bearnaise får en förskoleplats och på vad för projekt Okapin får våren 2017. De kommer att ha the time of their life och jag kommer att bli ordentligt distraherad i förskoleklass hela maj (och med en etta i höst!) och slå världsrekord i att cykla hem sen. Det här blir bra för alla. Bearnaise slipper bli en seriemördare som morsgrisar vanligtvis blir.

PS. Det kan låta som att Okapin arbetar i ”Yarden” men han arbetar som videoredigerare på SVT, ur och olika produktionsbolag; ingen tillsvidare-anställer och man är aldrig bättre än sitt senaste projekt.

Kommentera

