56.

Jag och Okapin är inte gifta. Jag hade gärna gift mig, för fest och mys, men Okapin är äktenskapsmotståndare. 

Om Okapin och jag inte var ihop mer och han blev ihop med en annan och gifte sig skulle jag aldrig förlåta honom, men han skulle förmodligen inte bry sig pga vi var ju inte ihop. Det vore dock typiskt, eller hur? Jag skulle dock gifta mig på en sekund. Fest och mys, ni vet.

Jag fattade aldrig vilket band ett barn var dock. Jag har sett vänner skilja sig från sina män på en sekund och vänner som fått dras med barnafadern i hundra år. Det slutar ju inte när barnet är 18 för det är studentmottagningar, bröllop och kalas när man måste stå ut med varandra. Och ska man separera och bo i Sthlm känns ju logistiken som ett sådant fruktansvärt bök. Det måste ju vara likadant i alla storstäder, men att kanske inte få tag i (eller vilja ha) bostäder nära varandra och förskolelämningar och trassel. Ja, sanningen att säga är detta en stor motivation att ge Okapin lite extra kärlek då och då. 

Mitt ledord i livet är bekväm eller kanske snarare smidig. Om ni visste vilka besvär jag gör mig för att livet ska vara smidigt! Men det är ofta rätt smidigt också. 

Obs! Det är ingen stor uppoffring att vara go mot min kille. Det pejjar ju tillbaka med exempelvis ryggkli och gulliga sms.

Kommentera

