54.

Okapin och jag träffades på Spraydate. Jag gillade spraydate för jag har killar och tjejer på min fb som jag lärde känna på Spray. Det var som ett häng. En bekants bekant var Okapin. Jag tyckte att han var snygg på bild och om man besökte någons ”sida” kunde den som hade sidan se det så jag var inne och drog på hans sida ibland. 

Okapin och jag hade varsitt förhållande vintern 2005/2006. Först han innan jag och sen jag. Min dåvarande kille gjorde slut i kanske maj eller om det var början av juni och jag blev ganska ledsen då och skrev i en blogg att jag skulle kasta mitt hjärta till grisarna. Men istället skakade jag liv i spraydate tydligen och jag vet att pappa och jag hade varit på Berns och sett Buddy Guy en kväll i början av juli. Vi satt på balkongen vid järnvägen efteråt och jag sprang till datorn ibland och bestämde att jag och Okapin skulle ses. Jag hade en blå klänning. Jag var glad. Det finns foton.

Jag är nästan säker på att det var en torsdag som Okapin och jag träffades. Jag hade kommit tillbaka från mina föräldrar tidigare på dagen och jag hade weekday-jeans, en gul kofta från Vero Moda, ett linne från H&M och en t-shirt från H&M som jag köpt på Judits second hand. Okapin hade en gul skjorta i t-shirttyg och jeans. Vi träffades vid Kristineberg och har ni aldrig nätdejtat eller liknande vet ni inte hur det är att sitta och vänta på den som man ska träffa utan att riktigt veta hur han ser ut. Är det han? Är det han? Det är han!

Okapin hade en kasse med öl och pistaschnötter. Han höjde kassan i en slags hälsning när han kom. Sedan gick vi och badade. Vi hade inga särskilda planer för dejten och när jag skrev om det på min dåvarande blogg innan skrev mina läsare att det var katastrof! Man måste ha en plan. 

Men det blev bra ändå. Mycket bra. Jag hade en brun bikini från La Redoute som jag var ganska missnöjd med och det är jättesvårt att komma i eller upp vattnet vid Kristineberg på ett värdigt  sätt men vi badade, drack öl, åt nötter och pratade och jag minns det som mycket bra. Sedan gick vi till Solsidan och drack ännu mer öl och vi stal duplolego från barnhörnan. (Jag har fortfarande kvar legot. Jag vet exakt var det är.)

Solsidan kanske stängde för vi gick in mot stan och jag tror att vi gjorde utfall mot cyklister för jag trodde att vi skulle få stryk. På bron vid Rålambshovsparken pussade Okapin mig på kinden eller örat helt hastigt, när sådant händer stannar hjärtat, och på Theodoras ville servitören se leg på mig och Okapin fick gå i god för att jag var över 18 år.

Sedan kysste jag honom. Och det brukar vi tänka gjorde att vi blev ihop.

Jag och min bästis åkte ut i Stockholms skärgård och båtluffade dagen efter och på Rödlöga, som typ är så långt ut i Stockholms skärgård du kan komma, fick jag ett sms från Okapin som handlade om något internt som jag inte riktigt minns men jag vet att hade inte Okapin varit så tydlig med vad han ville hade jag kanske aldrig vågat. Det är helt hans förtjänst att vi blev ihop. På Vurma kallade Okapin mig för flickvän första gången. Det var nog en hel månad senare dock. Han sa det som i förbigående och jag väntade tills han pratat klart och sen sa jag: är jag det? Och då sa han Jag hoppas det och jag får fan fortfarande andnöd av att skriva det.

Under en buske, strax innanför entrén till Popaganda, där vi såg Laakso, välte vi in och vi är inte överens om vem som sa jag älskar dig först, men det var där. 

Jag blir vansinnig på Okapin när han säger att han ska köpa en kortärmad pyjamas till bearnaise och sen involverar han mig så mycket att jag kunde ha köpt dem själv, men mest av allt är han min bästis, så himla generös och alltid noga med att få mig att känna mig älskad.

Kommentera

