53.

Hej fredag!

 

HAR DU?

Folköl i kylen:

Nej. Jag älskar folköl, helst små 33 cl 2,8:or, men när vi har sådana hemma brukar vi dricka upp dem till middagen. Pga den här enkäten köpte jag hem ett sexpack som kommer med Mathem ikväll!

Något husdjur:

Nej. Här hemma är det allergiskt.

Någon favoriträtt:

Jag älskar fortfarande tacos. Och röda curry-grytor.

Puder på dig:

Nej. Duschad och insmord.

Några framtidsplaner:

Jag ska snart börja jobba. Jag har inte jobbat på ett år. Jag har helt tappat det.

Någon sjukdom:

Ja. Jag har nedsatt sköldkörtelfunktion sedan födseln. 

Gymkort:

Nej.

Några MVG:n:

Jag hade det, men kan man verkligen säga att jag fortfarande har dem? Är nästan 40?

Något beroende:

Ja. Eva Lindströms böcker bland annat. 

Nagellack:

Ett rött.

Någon vän som bor i ett annat land:

Ja.

  
VEM?

Avskyr du

Jag har ju aldrig träffat dem, men visst finns det ett par politiker som jag avskyr pga vidriga beslut och säg. 

Längtar du mest efter:

 Jag längtar efter vänner som jag inte träffat på evigheter.

Stör du dig på:

Att inte alla sitter och flämtar i panik för att jorden håller på att gå under.

Gosar du med:

Bearnaise. Jag passar på när han sover – supergos! Får dock pussar ibland, då halvdör jag av kärlek varje gång.

Lagar mat:

Okapin och jag lagar gärna mat tillsammans men det är svårt med Bearnaise just nu. Vi har ett life hack som kan tyckas tråkigt men som är perfekt för oss. På helgen lagar vi supergod mat som kan frysas och sedan äter vi mest denna mat på vardagarna. I helgen lagade vi en färssås, biff stroganoff och korv stroganoff. På kvällen kokar vi ris och värmer grytan. 

Diskar:

Det gör vi båda! 

VILKEN?

Tidning läser du:

Ingen tidning. Jag har slutat läsa Elle, Damernas värld och Mama pga att det i stort sett är en enda kvinnotyp som är representerad och att de bara handlar om konsumtion. Typ. Läser etc, DN och kvällstidningar på nätet.

Buss åker du oftast:

113.

Dag fyller du år:

28:e.

Årstid föredrar du:

Vår. Dvs nu!

VAD?

Gör du nu:

Ligger i min säng.

Gör dig till en bra människa:

Att jag försöker.

Gör dig till en dålig människa:
Att jag medvetet struntar i att försöka vara en bra människa på vissa områden pga orkar inte.

Vill du arbeta med:

Nyanlända barn.

Är roligast just nu:

Att skrika rakt ner i soffan tillsammans med Bearnaise.

Har du på dig nu:
Mjuka, tunna byxor, t-shirt, underkläder.

Äger du för skor:

Mest billiga.

Har du för storlek i skor:

39.

Läser du för bok:

Natt för gott av Jenny Erpenbeck. Fortfarande. Började för två veckor sedan! :-O

Ska du göra nu:

Duscha och sen kanske se ett avsnitt av Better call Saul. 

 

Kommentera

