47.

En sak som jag önskade att någon berättat för mig innan jag fick barn var att det inte var några konstigheter att bli helt svullen efter förlossningen. Jag svällde upp på BB och en sjuksköterska som skulle sätta en pvk i min hand liksom sa ”jag tycker inte att du ser svullen ut” när jag var så svullen att jag hade dödsångest för jag trodde att allting som inte var som vanligt var symptom på något superallvarligt. 

Sen kom nattsköterskan och sa: ”ja, det där är inget att bekymra sig över – helt normalt”. Men icke desto mindre var det jobbigt. Och sen blev jag jättetorr på ett sätt jag aldrig varit torr förut. 

Och efter snittet känns det som att tarmarna liksom trycks upp i bröstkorgen när jag böjer mig på ett speciellt sätt. Sedan när jag rätar upp mig igen känns det som att de trillar ner igen. TRUE STORY. 

Men det sista, det kan inte vara normalt.

Kommentera

